måndag 3 oktober 2011

2 x Bröllop!

Hejsan hoppsan! Har vart en bra helg med massa jobb och annat. Både jag och Annica gjorde brud uppsättningar på lördagen och vi hoppas ni  blev gifta och allt gick  enligt planerna:) Det var i allfall ett perfekt väder för ett höstbröllop.
Dagens tabbe stod iallafall jag för som tappade ut hela pärlburken på golvet. Inte kul! Även fast jag sopat damsugit 2 gånger och plockat upp så många jag kan, så hittar jag dom små jävlarna över allt ;)

Annas har jag gjort lite färgningar och lite enklare uppsättningar som jag hade tänkt att visa och ge lite tips på hur du kan göra det enkelt själv. Vi har just nu bra pris på Biolage serien från Matrix också, så passa på att komma förbi :)




Halvuppsatt och lockar med lite rosa pärlor.




Annicas vackra brud bytte om på salongen och det är alltid lika roligt att se dom helt färdiga:)

Framifrån och bak.


Tärna med folkdräkt.




E de GO fika ;)???


Min kompis Frida fick lite ny färg  från knall orange till lite per persikoblond:)


Gjorde även en uppsättning som du enkelt kan göra själv, tycker oftast att dom uppsättningarna man bara gör och inte överarberar blir dom finaste.



Så här gör du:
Värmeskydda håret och gör plattångslockar, spraya med hårspray och dra ut lockarna med fingrarna.
Låt några lockar hänga kvar löst fram och dra resten av håret bakåt åt sidan, gör en slarvig knut. Nåla slutligen fast och spraya med en hård torr hår spray. Lycka till! :)

Ruffsa tuffsa! Så här såg jag ut när jag vaknade på söndagen men det är tur att det finns lite torrshampo och hårspray, så löster sig det mesta:) En dusch kan ju va något med;)


 Malin fick ny färg och flätor:)


Helgen avslutades med Fridas "kalas" och lite pizza.


Kram på er! Sanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar