onsdag 31 augusti 2011

Jag är frisör!!!! Ingen himla bilmeck!

Hej! Ja denna vecka har vart ett stort kaos, jag har för första gången i mitt liv blivit bogserad.
Jag och mina kompisar hade haft en trevlig dag på ingarö med stekande sol och massa skratt. Skulle jobba lite senare på dagen och lyckades så klart hamna i värsta bilkön. När jag hade rullat ca 400 meter på 20 minuter, ringde jag till salongen lite lätt stressad och säger att jag troligtvis kommer bli lite sen. Och som att detta inte är nog dör min lilla bil Per ( jag får motorstopp) precis innan nockebybron mitt i rusningstrafik och där med blockerar jag ett helt körfält.
Jag skäms, är tok röd i ansiktet, stressad och vet inte vad jag ska ta mig till. Några kineser som troligtvis är på väg till Drottningholm börjar ta foton på oss och mobilen ringer. 
Mitt i detta kaos stannar en kille ( räddaren i nöden) och han bogserar oss hela vägen till Jungfrusund. Jag vet inte vad jag skulle ha gjort utan hans hjälp, satt mig på trottoarkanten och gråtit kanske?
Jag är verkligen såååå grymt tacksam för hans hjälpande hand. Tack!
Tur att min kompis Tove också var med och lättade upp stämningen, för jag höll verkligen på att dö. Kände mig som en riktigt blåst blondin, som inte kan nått om bilar. Men allt gick ju bra till slut och de var ju skönt.

I dag var också en kanon dag fick nämligen 900kr i p-böter när jag parkerat lite fel på östermalm och sist jag var där blev jag in parkerad och bucklade bilen för att komma ut. Så nu överväger jag starkt att köpa SL kort!



Bil kaos!



Annika fick en klippning igår av mig och här kommer lite bilder på Elviras styling som hon kallar Veckans "It" frisyr.


De händer även andra saker på jobbet förutom att vi skapar "it" frisyrer, handdukarna har bytt färg.



Och nu sitter det även nya sparkskydd på väggen:)



Det märks helt klart att sommaren börjar gå emot sitt slut och vi är redo för höst. Här har jag färgat en "sommarblond" färg till en lite höstigare look.
Ingora vibirance 7-65 och lite blekta slingor.
Och så klart en liten fläta i luggen:)


/ Sanna

1 kommentar:

  1. Men lilla Per... Han måste bli frisk snart för jag ska ju pimpa honom! Mar massa roliga förslag här! Krya på sig pronto!!

    SvaraRadera