fredag 19 augusti 2011

Gör en snygg hästsvans.

Nu så. Ja nu börjar det bli höst och jag gillart:) Massa nya hår trender inför hösten kommer och det känns lite som en nystart för många. Som jag nämnde tidigare så är det verkligen en " gör om mig" period på salongen då de flesta är tillbaka från semestern med slitet solblekt hår, som man lite glömt att ta hand om under sommaren. Man är helt enkelt sugen på något nytt!
Själv har jag nu ingen utväxt tack vare Elin Jensen och ett snyggt tjockt löshår från Be Georgeous som Annica och Elvira så snällt satte i, så med ett blont tjockt hår är jag verkligen taggad och redo för hösten.

Lite om styling nu, jag tycker verkligen att de enkla kan vara det snyggaste. Här kommer lite bilder på hur du kan göra en hästsvans lite roligare.
Detta är verkligen bus enkelt men snyggt.



Så här gör du.

1. slät kamma håret bakåt, använd en lite våtare hår spray om du vill ha det mer glansigt och stramt.
2. sätt fast håret med ett gummiband, och du  väljer själv om du vill ha håret stramt bakåt eller lite lösare.
3. Ta en bit hår och snurra runt toffsen så du inte ser den, sätt fast med en hårnål och spraya.
4 . KLART!




Placera toffsen på valfritt ställe, högre upp, längre ner eller på sidan.




Lägre ner.



Eller varför inte bara locka till topparna?

Vi  har sådan tur!!!! Jag och Annica pratade om det i dag att vi har verkligen dom snällaste och trevligaste kunderna och vad vore vårat jobb utan er, alla glada som människor som förgyller våra dagar. Tack!
 / Sanna






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar