lördag 13 augusti 2011

Nya produkter från Matrix!!

Hejsan hoppsan! 100år sedan senast men nu ska de skrivas ett monster långt inlägg.
Massa grejer händer från och med den 1 september kommer vi att vara 3 frisörer som jobbar. Kul!
Vad som är nytt annars är att vi fått in en massa nya produkter från Matrix, nya snygga förpackningar och så klart ett bättre innehåll till ett KANON PRIS, så nu finns det verkligen ingen anledning att köpa schampo på Ica. Packade upp alla produkter idag så nu finns dom på hyllan, helt enkelt.

Denna vecka har verkligen varit en galen "gör om mig" vecka, jag tror aldrig vi har klipp av och ändrat frisyrer så drastiskt som nu.
Känns som att alla vill bli  nya människor inför skolstart och jobbet efter att ha njutit av sol och semester.



Efter lite fix och trix i salongen, fint va? :)



Före! En hel del jobb framför mig.





Efter!



Stora schampon.


Alla nyheter.




Dagens frisyr blev med en liten inbakad fläta i luggen.



LÖSHÅR.

De har inte bara vart en hel del korta klippningar, vissa gör tvärt om och fyller på lite:)



Be georgeous håret i lite olika nyanser.

De viktigaste när man väljer att ha löshår är att det ska se naturligt ut, att man väljer rätt färg och rätt längd.





FIX OCH TRIX.
Min kollega Annica kom tillbaka ut vilad från semestern, full av energi och inspiration. Så det har blivit en massa små saker fixade på salongen. Den 29 september kommer vi också ha en styling kväll, då vi visar hur du enkelt med lite produkter stylar ditt hår och lite annat smått och gott. Vår granne By Leia D kommer också ha öppet. Så skriv in torsdag den 29/9 i kalendern, det är öppet hus från 17.00. PS. Ta inte bilen;) Det kommer bli en kul kväll.



Ny planterat utanför.


Blev ett bord i stället för puffarna, lite lättare att ställa ifrån sig kaffet på :)



MONA-LISA make over.
Ingen står säker när Annica fixar i salongen, till och med vår lilla mona lisa blev "pimpad" med ny ram och allt.



Före!


Efter! Alla nöjda och glada hahah.



UPPSÄTTNING.
Idag gjorde jag en uppsättning på min kund som skulle på bröllop och ville vara lite fin. Så jag lockade hennes hår med locktång. jag både rullade in håret i locktången och rullade håret utan på locktången för att få lite olika lockar och sedan satte jag upp det lite grann med nålar.






Ha en bra skolstart och njut av dom sista semesterdagarna.
/ Sanna

 

2 kommentarer:

  1. Hej Sanna! Undrar lite om vad du rekommenderar för schampoo och balsam till ganska tunt typiskt svenskt hår :) Just nu använder jag Tigi för volym men känt på senaste tiden att håret inte känns rent utan tungt och fett trots att de är nytvättat..så tacksam för tips och råd!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Emma :) ditt problem är bland det vanligaste jag får höra av mina kunder, att håret känns fett även om man ganska nyligen har tvättat det. Många volym schampon torkar ut håret, detta gör att håret producerar mer talk för att skydda hår och hårbotten. Så om jag var du skulle jag välja ett återfuktande schampo eller ett volym schampo som inte är så uttorkande,tex Matrix biolage för volym.
    Kan även skarp rekommendera torrschampo, sprayas i torrt hår dagen efter och produkten absorberar fett och ger en renare känsla utan att du behöver tvätta de, mina favoriter på marknadeb just nu är Osis refresh dust och REF torrschampo. Hoppas detta kan vara till hjälp, annars är det bara att titta förbi salongen i jungfrusund så kan vi hjälpa dej med rätt produkter där kram sanna

    SvaraRadera