söndag 21 augusti 2011

Familjen löshår.

Ja nu har hela min familj löshår. Eller alla som det går att sätta löshår på, så hundarna och pappa går säkert;) Har vart lite dålig på att lägga upp bilder under arbetets gång, men man har så uptagen med att skapa så man glömmer lätt bort att ta bilder när man arbetar. Men nu blir det inte bara för och efter bilder utan lite där emellan också:)

Vad som är nytt annars är att alla frisörmärken just nu lanserar sina höst kollektioner, med färg, trend och coola klippningar. Allt för att vi frisörer ska få inspiration och hålla oss updaterade, så våra kunder kan få det senaste inom hår:)
Oftas handlar det mesta om att man ska försöka skapa en bra frisyr och stil som passa kundens personlighet.





Mitt nya hår från Be Georgeous! här har jag valt att blanda 3 olika nyanser för att få en så lik hårfärg som min egen. här är håret bara tvättat en gång och inte stylat alls.


Lite lockat i topparna. PS. Glöm inte att ha värmeskyddande produkter och spraya så det håller sig hela kvällen.



Framtill har jag valt att rulla håret runt locktången för att få det lite lockigare runt ansiktet.







Systrarna löshår.
 Jojjan har So Cap extenssions i färgen 1001. 150slingor som jag satte mest i framkant för att kunna förlänga sidorna till en page.




Före.



Första slingan sitter i, bara 149 slingor to go!


Jojjans fluffiga hår, behöver en hel del löshår för att det ska se bra ut. Hon behöver även ha en kvalité som är lik hennes egna, då ett för rakt och glansigt hår inte kommer att bli bra. Så märket So Cap passar perfekt.


fix, fix och mer fix, jag ser lite sammanbiten ut.



Allt hår sitter i, dags att klippa in de.



De färdiga resultatet från sidan.


Fram. har plattångat och böjt in sidorna.




Bak. Som ni ser står vissa av fästena ut lite grann och det kan ta några dagar tills dom växt ner lite och då blir frisyren perfekt.


Veckans make over.

Veckans make over är helt klart Veronica som kom till mig med halvlångt hår, mellan brunt med lite slingor.
Jag satte i hair extenssions och färgade in henne i en hallonröd färg. Det blev ett riktigt " Ariel" hår.



Valde att beställa in en röd färg på håret då det är lättare att få en bra rödfärg som slut resultat.
Satte i 125 slingor. 


Efter att ha satt i alla slingor, förpigmenterade jag hennes egna hår med 7-7, och sedan blandade jag ingora royal 6-888 och 5-88, för att få en knallig röd färg.
avslutade med att ta en en komponents toning  i knallröd för att tillföra så mycket röda pigment som möjligt.
Röd är en svår färg då  pigmenten är små och flyktiga, därför är det extra viktigt att man är noga.
Rekommenderar även att man använder ett schampo med röda pigmet och färg bomber efteråt hemma, för att bättra till färgen.



Slut resultatet. utfönat hår som kommer få mer fall om hon låter det självtorka.




Denna vecka kommer våra kunder få hembakade små rabarberpajer till kaffet!

Sätt lite guldkant på vardagen:)
/ Sanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar