torsdag 25 augusti 2011

Bli snyggt blond!

Något som jag verkligen tänkte på när jag bodde i Australien var att ingen var snyggt blond. När man gick på stan såg man antingen människor med orange blont, kissgult eller verkligen kritvitt hår. Ingen vacker syn helt enkelt.
Så jag är stolt över oss svenska frisörer för det känns som att vi ligger före i en hel del grejer. Speciellt vad det gäller att färga blont hår, kanske inte sååå konstigt med tanke på att våran befolkning består av en hel del blonda. Men endå:)

Att färga sitt hår blont är verkligen inget som jag tycker att man ska göra hemma, kan lova att det kommer att bli tårar i badrummet och en akut tid hos frisören.
Själv älskar jag verkligen att ljusare färga. En sandig beige färg är min favorit just nu, efter att sommaren gjort sitt är det dags att få mer ton i håret.




Här har jag lagt en botten färg med ingora royal hälften 9½-1 och hälften 10-2 med 9% väte.
och lite slingor i blekning 3% väte.


Placera slingorna efter önskat resultat.


Klippning och lugg.


Det färdiga resultatet med ingen utväxt och lugg:)


Här har jag valt att lägga att ljusare färga med ingora royal 12-1 och hälften 12-2 9% och även här lite blekta slingor.
Det som händer när man ljusarefärgar och inte bleker är att man får ett glansigare resultat för att färgen innehåller mer vård ämnen.

Go blond!
/Sanna











2 kommentarer:

  1. nej men kul att det där ser ut som ett löshår och själv fick man tre hårstrån på huvudet! fint syster!

    SvaraRadera
  2. Vilken snygg tjej på bilderna.......hennes syrra är faktiskt oxå väldigt snygg , trots enligt henne lite mindre hårstrån på knoppen....

    SvaraRadera