torsdag 26 maj 2011

Färgkväll på schwarzkopf studion.

Kom precis hem från en färgkväll på schwarzkopf studion i Alvik. Lite info om ingora serien och även om jag är ganska uppdaterad vad de gäller färg lär man sig alltid något nytt:) och det är kul att se hur andra frisörer jobbar med lite tips och trix.
Dom duktig färgteknikerna hade som vanligt gjort  många snygga infärgningar på sina modeller.
Så nu är jag och Annica laddade för en kreativ dag i morgon på jobbet. Alla kommer få rosa hår;)





När jag satt och googlade lite på nätet  hittade jag dom här bilderna från en annan inspirations kväll vi var på i Alvik. Med Lars Wallin klänningar och frisören Robert Preston som stylar hår och visar uppsättningar. ( Dom här bilderna ä från 2009 tror jag)



Kolla in bilden i högra hörnet längst ner och se om ni kan hitta något bekant?? ;) hahaha.


Här kommer lite bilder på modellerna från idag.


Doppade toppar, hel rätt just nu.


Kontrast.


Snyggt nyanserad blondfärg.


Jordgubbsblond.

Nu ska en trött frisör gå och lägga sig för en ny härlig dag på salongen i morgon väntar.
/ Sanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar