måndag 6 juni 2011

Lockar.

Glad Nationaldag och allt! Antar att många av er vart lediga och njutit i de härliga vädret och av sommar värmen:)
Själv har jag sprungit mig svettig i Kista och fixat kläder och presenter till min syrras student och vart på två lägenhetsvisningar innan de bar av till jobbet. Dagen har helt klart varit ett race!

Men nu hade jag bara tänkt att tipsa lite om två enkla sätt att göra lockar på, kan komma väl till pass nu inför sommarfester och midsommarfirande.



Annicas plattångs lockar.
Så här gör du:
1. dela upp håret och spraya värmeskyddande spray.
2. ta en dela av håret och snurra runt två fingrar,
3 platta sedan med plattång på hela locken.
Gör sedan detta i hela håret och spraya med hårspray.
Tips! På bilden har jag bara dragit igenom fingrarna i lockarna lite löst efteråt och sprayat, men om du vill ha ett lite busigare ruffs så kan du ta och dra i sär lockarna lite mer.





Lockar runt locktång.

Så här gör du:
1. välj en mellan stor locktång.
2. spraya hela håret med värmeskydd.
3. dela upp håret och istället för att rulla in håret i locktången, så rullar du håret på locktången så du börjar närmast hårbotten och rullar sist runt toppen.
Detta gör att du får bättre lockar i hela håret och inte bara i toppen.
4. Även här spraya med hårspray och dra igenom fingrarna efteråt.




Jag och lilla prinsessan:)


Trevlig nationaldag!
/Sanna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar