måndag 16 maj 2011

Mer löshår åt folket:)!

Måndag, ny vecka nya projekt.
Måndag morgonen började med att sätta i lite löshår och idag jobbade jag med So Cap original, 100 slingor i färgerna hälften 14 och hälften 12.
Hair extenssions är lite av min grej, tycker att det är super kul att se skillnaden och hur mycket man kan förändra med hjälp av  lite mer hår.
Viktigt att tänka på och som jag alltid tjatar om är att man tar väl hand om löshåret för att de ska se bra ut och hålla längre.
Lite tips om skötsel:
Jag brukar säga att man ska tänka på att håret behöver mycket fukt och näring eftersom löshår ofta är ganska torra och preparerade. Men även att ditt egen hår kan bli lite torrare pga att det blir mer hår som behöver balsam/inpackning, så var noga med att du fördelar ut produkten ordentligt.

Borste, att ha en bra borste som inte sliter och fastnar i fästerna är ett måste, men var även noga med att borsta håret efter du ducshat och innan du går och lägger dig för att undvika tovor. Om det ändå skulle bli en tova red ut som snabbt som möjligt för att undvika att tovan blir större.

Fläta, fläta alltid håret innan du går och lägger dej för att undvika trassel.

Bra produkter, det är viktigt att du använder bra schampo och balsam även inpackning. Jag rekommenderar att du använder återfuktande produkter.

Styling, Oftast håller lockar och om du plattar ut det bättre i löshåret. Därför älskar jag att platta och locka för de håller sig verkligen snyggt hela kvällen, var bara noga med värmeskyddande produkter men även att du sprayar ordentligt efteråt.

Annars är det bara att njuta av ditt långa fina hår:)

Bilder från löshåret jag gjorde i dag.

Före.


Efter


Efter.



Prata om vädret är ett ganska tråkigt samtalsämne, men jag måste ändå nämna de för jag blev helt chockad när de helt plötsligt började hagla utanför salongen.



Massa hagel.



Kakor till våra kära kunder:)



Äntligen! Idag kom våra visitkort som Elvira vart så duktig och gjort. Snygga va?
Står dock lite fel adress, ska vara bryggarvägen 133 men jag hoppas ni hittar ändå:)
och telefon nr är 0850593420.
Välkommen!

2 kommentarer: