lördag 21 maj 2011

Det händer massa i Jungfrusund.

Massa saker händer på marinan just nu, i fredags hade mälaröträningsverk invigning. Dom nya lokalerna var verkligen super fina och jag passade på att skaffa mig ett gymkort, och i dag var jag och köpte lite nya träningskläder så nu har jag ingen anledning att inte träna. Mina frisör axlar kommer vara glada i allafall.
Om ni också är sugna på att skaffa gymkort eller bara kolla bilder från träningsverket här är deras blogg.

http://malaro.wordpress.com/


Just nu på salongen tycker jag att det är kul att  jobba med volumaster ( en liten våffeltång) allt från att skapa volym från hårbotten till lite roliga enkla uppsättningar. Super lätt att använda på sig själv och den ger volym och får håret att expandera så det känns fylligt.
Här är lite olika stilar, frisyrer och uppsättningar som visar hur många olika sätt man kan använda en volymaster. De finns inget rätt eller fel vad det gäller att styla frisyrer  så låt fantasin flöda:)



Det här är jag och min syrra innan vi skulle på en discofest för nått år sedan.
Jag (till vänster). Här har jag bara tuperat hela håret först och sedan använt volumaster för att få lite mer volym på mitt hår.
Min syster(till höger). Här har jag gjort samma sak som på mitt hår fast jag har slätkammat ena sidan, satt fast med nålar och satt i en blomma, super enkelt och kul.
Glöm inte att använda värmeskyddande produkter och hårspray med medelhård stadga:)


Min syster när hon skulle på bal.
Så här har jag också använt volumaster,  tuperat bit för bit och använt volymaster efteråt för att få volym men inte fullt så mycket vågor.
kammat allt bakåt, satt upp i en toffs, lagt in i nät, format till det och satt fast.
Valde att använda en grön löshårsslinga och gröna blommor eftersom hon skulle ha en grön klänning.


En cool Gwen Stefani.
Här har dom också använt volymaster, slätkammat sidorna och valt att lägga håret som en snurra uppe på.



Min syster inför en frisyrvisning.
Jag valde att göra en valkfrisyr även detta med samma grund teknik med volumaster.

Som sagt finns det massa sätt, stilar, frisyrer och här visar jag bara några :)  men det är bara att testa dig fram och övning ger färdighet :)
/Sanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar