onsdag 21 september 2011

Platta,locka och föna.

Hej, har vart en bra dag i dag även fast det vart regn och rusk, ett av barnen jag klippte idag berättade att dom cyklat och lekt med geggamoja i regnet:) Härligt det är så de ska vara:)
Fick en liten paus mitt på dagen och åkte till vällingby med sysslingen, mamma och syrran blev lite shopping så klart och nya skor:)
Har kommit en leverans  av bra och snygga plattänger, hårfönar¨, locktänger och vågtänger, så därför hade jag tänkt att visa lite bilder och lite enkelt hur du kan göra.



Med plattången i högsta hugg!


Vågtång.

Med vågtången får du lite busigare lockar, ser nästan ut som du haft håret i fläta. Välj att locka hela håret eller bara en bit.

Vågat hår.

Locktång.


Med locktången gillar jag att både lulla in håret i tången men även snurra håret runt tången. Skillnaden blir vart du får mer lockat, i toppen eller närmare botten.


Här har jag rullat in håret i locktången, blir lite mer "prinsess" lockar då.


Här har jag rullat håret runt locktången i stället, då blir det lite slarvigare lockar med jämnare volym.

Ps. Glöm inte att spraya värmeskydd och hår spray så det håller sig bra:)


Plattång.


Snygg Zebra plattång.

Plattången är verkligen min favorit just nu och man kan verkligen göra en varierad styling med den. Så som platt, lockar och utvikta toppar. Passar även perfekt för både långt och kort hår.

Rakt.

Lockar.


Platta lockar, tvinna håret runt fingret och platta håret som en "macka"

ut vikta toppar.


Även i denna frisyr har jag använt mig av plattången.

Hårfön.


Alla vet vad man gör med en hårfön men den här är iallafall snygg och rosa blir lite roligare att torka håret då:)

Både locktänger och plattänger finns på salongen att köpa nu, men det finns inte jätte många så de är först till kvarn:)



Facebook tävling.

Många hade missuppfattat vår Fb tävling, det gäller inte att vara den 150 liken utan når vi når till 150 likes drar vi en vinnare så det kan bli vem som helst även om du är like nr 123 :)
kram på er! /Sanna






1 kommentar:

  1. Åh vad bra med alla tips och bilder - blir ju enklare att förstå hur det går till så jag kan göra det själv :)

    /MsSophie
    http://www.improveme.se/mssophie

    SvaraRadera